mandag 23. mars 2009

"HURRA!"

Jeg var til legen i dag, pga av mine knær og det viser seg at ting er værre en jeg trodde. De i Norge fortalte meg at alt jeg trengte å gjøre var enkle bøye-øvelser, men det viser seg nå at om jeg ikke gjør noe med dette kan, i værste tilfelle, kneskålene mine skli ut på siden innen jeg er 35! Videre fortale legen meg at jeg var en "big woman" og at jeg måtte gå ned i vekt for å forhindre at dette skjer. Det er enten dette eller operasjon. Lett valg spør du meg!

Det skader meg jo ikke å gå ned i vekt, for å si det sånn! Så, store Kristina skal bli ikke så store Kristina mer. Det første steget jeg tok var å melde meg inn i URAC (skolens treningsenter), igrunn en grei start spør du meg. Men jeg trenger tips, effektive sådan. Help?

Gleder meg en hel del til å komme igang, men som alle som kjenner meg vet, jeg gir fort opp.

Support anyone?

Kom med all tips, råd og støtte dere enn måtte ha. I need it!

xoxo

9 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅååååå ODDE!
*tar heiaropet med strakarm*

Dette greier du lett !!

Anne Marthe sa...

Jeg er med deg! spinning med meg i mårra!!!!! hehe

Kristina sa...

Christina: Æ håpe det! Rop litt for meg hver dag! Æ trur d jælpe ;)

Anne M: Spinning hvor? Harru tenkt å drepe meg? ;)

Tina Theres sa...

Sv: For alt i verden NEI, videobloggene hans er ikke noe bra ^^p

Tina Theres sa...

Tips:

Spis lite, men ofte, og ikke overskrid 2000 kcal i løpet av en dag (helst mindre om du skal gå ned)

Tren i et kvarter før frokost (Det kickstartet forbrenningen, det er også da du forbrenner mest).

Spis alltid frokost.

Mesteparten av det du spiser i løpet av en dag skal du spise før 14.00.

Spis fiber om morgenen (siden det tar lengst tid å forbrenne), spis proteiner før og etter trening (spis ca 1 og en halv - 1 time før trening og gjerne rett etter), dette for å bygge muskler som hjelper på forbrenningen, spis lette ting som frukt og yoghurt naturell om kveldene.

Ikke spis 3 timer før du skal legge deg.

Gode ting som er sunne:

Yoghurt Naturell m/ banan/druer og nøtter (NAM!)

Gulrøtter/agurk/blomkål m/ dip (bytt ut rømme m/ kesam)

Havregrøt med rosiner og kanel (spiste det faktisk til frokost i dag, det er kjempegodt! :D)

Hjelp:

Jeg kan starte et nytt og bedre liv sammen med deg! Vi kan lage oss en sunnhetsblogg sammenst :D Hehe... Men, æ e me!

Tina Theres sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tina Theres sa...

Sv: Haha, I know!

Kristiana&Tinas-blog-of-health.blogspot.com! Hadde ikke det vært bra? ^^p Høhø...

Unknown sa...

Vi ska hjelp dæ. ;D

Mitt tips; pottis, brus (light eller ikke) og brød bør unngås.

Anonym sa...

lifehouse - everything